Techno
Dlaczego właśnie poziome?FotkiTechno/GłównaŚciągawkaMapa kontaktówWystawy, targi, imprezy
ArchiwumStrona głównaProducenciGdzie By Tu jeszczeForumGościeAutor

 

 
  Karol Pisarkiewicz
  

 

 

 



   Mój tricykl:
 Osiągi (jak dla mnie za małe):
- bez osłony maksymalna prędkość 40 km/h (z synem)
- z osłoną 52 km/h (samemu)
 Mankamentem tego typu napędu jest jego ogromne przełożenie, przystosowane raczej na koła 26 lub 28 cali. Dlatego zamierzam zmienić koło na 24 calowe i zamontowanie przedniej korby z 56-58 ząbkami. Pozwoli to na lepsze wykorzystanie przekładni Rohloffa. Ale przekładnia ta, to naprawdę wielka frajda, bo można przerzucać biegi podczas postoju lub trudnego podjazdu. Chociaż podczas Wielkiego Przejazdu w Gdańsku nie dokręciłem śrubki uchwytu linki i jechałem cały czas na 12 biegu (zdjęcie moje wraz z synem jest na www. rowery.gdansk.pl w jednej z galerii zdjęć, dokładnie
http://rowery.gdansk.pl/str/img/photo/770.jpg)

 Ciekawostki:
1. Niesamowitą rzeczą jest oryginalne wyposażenie w instalację elektryczą zasilaną hybrydowo akumulatorem i dynamem. Lampka tylna posiada wbudowany kondensator utrzymujący świecenie lampki przez 5-6 minut po odłączeniu zasilania.
2. Układ kierowniczy skłądający sie z poruszających sie naprzemiennie drążków sterowniczych (jak w czołgu lub koparce, co bardzo podoba się mojemu synkowi)
3. Mocny bagażnik mogący oryginalnie udzwignąć silnik elektryczny lub spalinowy do napędzania tylnego koła.
4. Amortyzacja kół przednich za pomocą równoległych płatów laminatów (naprawdę oryginalna idea)
5. Układ hamowania: tył - Magura HS 22 przód - Magura 24 z układem przeniesienia hamowania poprzez tłoczki podłączone do linek zaciągnących dzwignie hamulców bębnowych, zapewnia równe hamowanie.

Mankamenty:
1. Trzeszczące podczas jazdy elementy laminatów nośnych przednich kół.
2. Słabe przełożenie na prędkość (za to pod górę niemal każdą podjadę).
3. Odkęcany moduł napędowy korby nie posiada regulacji długości (dla mnie trochę za krótki).
4. Brak amortyzacji tylnego koła (czuć).
5. Nieprzewiewny fotel z włókien

 

18-06-2004


 

  Po długiej przerwie, chciałbym przedstawić dalsze losy mojego tricykla, oto parę informacji i zdjęć z kolejnych etapów modernizacji tego modelu (w planie są dalsze modele wykonane z bardziej odpowiednich materiałów).

  Krótko, przez ostanie 4 miesiące zmieniono:
1/ w zawieszeniu przednich kół zastosowałem płaty poliwęglanu 10mm (kuloodporny, he he he),
2/ amortyzowane zawieszenie koła tylnego z ramy 24 calowego roweru górskiego (hipermarket) wraz z damperem AIR SHOX (rowery Mercedesa),
3/ tymczasowo koło tylne 26" na NEXUS 7 SPEED z hamulcem bębnowym (przypiłowana zębatka XT 15T )
4/ korba SAKAE 52/42 (plus łańcuch SRAM PC48)
5/ w owiewce szybki z poliwęglanu
5/ oświetlenie przednie- LED i halogen, tylne- LED i lampki z kondensatorem (świecą jeszcze przez około 3 minuty po zatrzymaniu sie pojazdu)

 Komentarz:
Zmieniła sie geometria, ale przede wszystkim komfort podróżowania, rower stał się bardziej stabilny na zakrętach, mniej kiwający się na nierównościach oraz szybszyyyyyyyy.

 CO dalej:
Ciągle szukam 24" koła/felgi na 32 otwory aby wmontować piastę ROHLOFFA (będę wdzieczny za pomoc w jej znalezieniu).
Wykonanie ramy z aluminium (teraz gdy dopracowałem się odpowiedniej geometrii nie będzie to takie ryzykowne, czytaj: kosztowne)

Oczywiście będę informował o postępach w pracach nad maszynkami.

Poziome pozdrowienia

Karol Pisarkiewicz

 

20-06-2005