Techno
Dlaczego właśnie poziome?FotkiTechno/GłównaŚciągawkaMapa kontaktówWystawy, targi, imprezy
ArchiwumStrona głównaProducenciGdzie By Tu jeszczeForumGościeAutor

 
  Jarosław Chudyk
  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


   Rower powstał wiosną 2002 roku, chciałem zdążyć na zjazd poziomów w Krakowie, ale z różnych powodów się nie udało. Konstrukcja powstała w oparciu o zdjęcia zamieszczone w internecie, a przede wszystkim szczegóły wymiarowe zostały dobrane za pomocą programu FRAME 2D autorstwa Marka Praszkiewicza.
 Do budowy użyto rurki z pięciu różnych starych rowerów zawalających miejsce w pomieszczeniu gospodarczym (ukraina, 2 składaki, młodzieżowy góral, młodzieżowa damka). Tak, więc ubyło mi trochę rupieci a przybył jeden rower.
Typ - LWB
Długość całkowita - ok. 2,47m
Ciężar całkowity - ok. 29kg
Ciężar pospawanej ramy - ok. 8,5kg
Koło przednie - 20"
Koło tylne - 28" ( uzbrojone tylne koło waży ok. 2kg)
 Dość sporo waży bardzo wygodny fotel (przeznaczony do wymiany ze względu na ciężar). Rower wyposażony w pełne oświetlenie (podwójne światła przednie, światła stopu, światło tylne, kierunkowskazy). Oświetlenie to świetnie zdaje egzamin podczas powrotów po zapadnięciu zmroku, rowerzysta może się czuć bezpieczniej.
  Eksploatacja:
Rowerek przejechał około 640km i co jakiś czas był poddawany drobnym korektom. Pokonywanie podjazdów możliwe, ale podczas pewnej wycieczki długości 94km obfitującej w liczne podjazdy, zaczęło brakować mi sił na pokonanie tych ostatnich i na jednym podjeździe musiałem rowerek prowadzić. Myślę, że po obniżeniu wagi rowerka pokonywanie wzniesień stanie się przyjemniejsze. Jazda po trasach płaskich - totalny relaks, można bez problemów podziwiać okolice (bez żadnych bólów kręgów szyjnych jak to czasami miało miejsce podczas dłuższych wycieczek na rowerze klasycznym).
Pojazd przeznaczony jest do dalszych przeróbek - cel: obniżenie wagi roweru bez obniżania komfortu podróżowania.

 

11-11-2002


  Chciałem przekazać kilka nowych informacji na temat przerobionego pozioma
- zmieniłem fotel - troszkę mniej wygodny od poprzedniego, ale przewiewny plecy sie nie pocą i najważniejsze spadła waga
- zmieniłem tylne koło z 28 na 26
- obniżyłem bagażnik
- obecnie waży około 24kg (poprzednio ok 29)
- przejechał po zmianie około 1300km
- rama się trzyma dobrze.
Podczas zjazdy z górki zanotowałem max prędkość 68km, cudownie pokonuje się zakręty przy tej prędkości i zbliżonej, najmniejsza przy pokonywaniu podjazdów ok 4,8 - 5 km (przy której jeszcze chciał jechać i się nie przewracał) w załączeniu zdjęcie.

Pozdrawiam Wszystkich
Jarosław Chudyk

 

17-11-2003