Techno
Dlaczego właśnie poziome?FotkiTechno/GłównaŚciągawkaMapa kontaktówWystawy, targi, imprezy
ArchiwumStrona głównaProducenciGdzie By Tu jeszczeForumGościeAutor

 
  Kazimierz Leśniewski
  

Pan Kazimierz na tle stołu kreślarskiego

Trójkołowiec dla dziecka z zaburzeniami równowagi

Najnowsza konstrukcja - tandem poziomy, rama jeszcze nie pomalowana

LWB z bardzo ciekawie rozwiazanym układem kierowniczym

Czteroosobowy rekraacyjny gokart

Jedna z pierwszych konstrukcji, która powstała kilkanaście lat temu

Trójkołowiec z napędem ręcznym. Zdziwienie mogą budzić korby zamocowane współbierznie, ale tak podobno lepiej się jeżdzi

Jeden z pierwszych LWB oraz wózek dla dzieci

Warsztat. W pierwszym planie widać nietypowy system sterowania LWB. W głębi warsztatu widać profesjonalne centrownice do kół

  Niewiarygodna ilość konstrukcji, zarówno rowerów poziomych, ale przede wszystkim rowerów "specjalnego przeznaczenia". Rowery dla niepełnosprawnych ruchowo, niewidomych (oczywiście tandemy, w tym i poziomy), oraz pojazdy bardzo rekreacyjne takie jak gokarty dwu i czteroosobowe, riksze trzy i czteroosobowe (dwie na kanapie i dwie w tandemie).

  Pan Kazimierz buduje swoje rowery od połowy lat osiemdziesiątych i różnorodność konstrukcji jakie wyszły spod jego ręki poraziła mnie, mimo że widziałem już niejedne dziwadła i cuda.
   W przypadku właściciela warsztatu TROP trzeba raczej mówić o cudach, bo takie uczyniły niektóre z jego pojazdów. Wyobraźcie sobie człowieka, który ma tylko jedna nogę i nie ma rąk, a dzięki pomysłowości pana Kazimierza teraz ostro śmiga na rowerze. I podobnie było w przypadku dziewczynki z porażeniem mózgowym, która właściwie tylko leżała w łożku, po usadowieniu się w odpowiednio skonstruowanym rowerze po prostu zaczęła jeździć.
  Podczas jednego z wyścigów dla niepełnosprawnych współorganizowanych przez pana Leśniewskiego matki zabierały swoje dzieci z trasy przejazdu tłumacząc im, że zaraz będą tu jechali niewidomi na rowerach. A jechali szybko - średnio około 40 km/h. Wszyscy jechali na tradycyjnych tandemach, ale ostatnio w TROPie powstał tandem poziomy.

  Większość konstrukcji tam powstających jest robiona na miarę, czasami na bardzo nietypową miarę jak rower dla pewnego pana mierzącego 2,3 m wzrostu.
  Ponadto w warsztacie powstały rowery ciężarowe dla zakładu produkującego łożyska, rowery typu "walet" - rodzaj wózka bez kierownicy z napędzanym tylnym kołem - głównie dla dzieci, wózki doczepiane na bagaż i do przewożenia dzieci oraz wiele innych rowerów zawsze z jakimś ciekawym rozwiazaniem konstrukcyjnym.

Jarek Snoch

Oto email i adres strony warsztatu rowerów nietypowych TROP:

Kazimierz Leśniewski
www.trop.prv.pl

 

23-09-2002