Techno
Dlaczego właśnie poziome?FotkiTechno/GłównaŚciągawkaMapa kontaktówWystawy, targi, imprezy
ArchiwumStrona głównaProducenciGdzie By Tu jeszczeForumGościeAutor

 

 
  Kamil Manecki
  

Konrad Sopel z Łańcuta na moim 4-tym kompozycie (koła 24 x 20). Kompozyt nr. 2. Koła 26 x 20, tył amortyzowany. Jak dla mnie - zbyt leżąca pozycja, ale kolega z  pracowni Leszek twierdzi, że to mój najlepszy rower ; - ). Pierwszy wypad za miasto na tym rowerze : - )). Testuję rower Kasi na wąskich alejkach między blokami. To jest rower na którym teraz jeżdżę. Rama jest z wókna węglowego i waży 1,7 kg Ten sam rower i jego właściciel Wojtek przejechał na tym rowerze ponad 2000 km zwiedzając Transylwanię. Ten model nazwałem 'Góralka', gdyż bardzo dobrze spisuje się w terenie LWB Kasi. Kasia niedawno przesiadła się jednak na SWB typu LowRacer

   Rower poziomy po raz pierwszy zobaczyłem we Freiburgu, ok. 4 lat temu. Idea wykiełkowała w mojej głowie pół roku póżniej, po powrocie do kraju i wtedy zrobiłem pierwszą ramę, z aluminium 7005 - a był to bardzo dziwny rower: tylne koło 26" przednie 16" , coś pomiędzy kompaktem a krótkim. Dało się na nim jeżdzić, ale był mało ergonomiczny i aluminiowa rama silnie przenosiła drgania pochodzące z nierówności podłoża. Rower ten później przerobiłem na mały kompakt 20"x16" z tyłem amortyzowanym. Drugi rower zrobiłem krótki ze stali na kołach 26"x20", ze sterowaniem podsiodłowym.
   Na tym rowerze przyjechałem po raz pierwszy do Nowohuckiego Centrum Kultury. Poznałem tam Leszka Wojtasiewicza, lotniarza , który zgodził się aby poszerzyć działalność pracowni lotniowej o rowery poziome. Od niego nauczyłem się też podstaw laminowania. Zacząłem intensywnie pracować nad zaadaptowaniem tych technologii do celu robienia ram do rowerów poziomych oraz nad geometrią ramy. Wysiłki te nie poszły na marne, gdyż na 6 kompozytowych ram, które dotychczas zrobiłem, trzy ostatnie uważam za bardzo udane. Są to: dwa krótkie:24"x20" i 26"x20", oraz kompakt 24"x24" ze sterowaniem pośrednim. Na pierwszym z wymienionych obecnie jeżdżę - widoczny jest na zdjęciach z zamontowanym żółtym bagażnikiem firmy Aerobike.
  Uważam, że kompozyt do najlepszy materiał na ramę do roweru poziomego: jest lekki, bardzo wytrzymały, nie koroduje i doskonale tłumi drgania. Pozwala również na uzyskanie atrakcyjnego kształtu ramy.

   Planujemy z Leszkiem otworzyć w NCK SKLEPIK Z RAMAMI I AKCESORIAMI DO ROWERÓW POZIOMYCH w cenach odpowiednich dla rynku polskiego. Na razie dysponujemy wyborem fotelików z włókna szklanego, rolkami i rurkami do prowadzenia łańcucha, doginamy na odp. kształt kierownice, natomiast ramę z kompozytu mogę zrobić na zamówienie.

Kontakt: 0 691-146-365 lub (0103312) 644-02-66 wew. 269

www.velokraft.com

  Pozdrawiam serdecznie wszystkich obecnych i przyszłych miłośników rowerów poziomych!

Kamil Manecki

 

1-12-2001


Prototyp nowego modelu; wkrótce w wersji carbon Widok z przodu Polną ścieżką
Na żółtym po zielonym... Wojtek i jego rower Komfortowy rower turystyczny - GÓRALKA - OSS

 

6-09-2002


    Carbon Low Racer

Najnowsza konstrukcja Kamila oparta na carbonowej ramie.
Prototyp, który ma stalowe widełki (no chyba, że widełki jednostronne nazwiemy widełem) ważące 1300g. Wideł :) karbonowy ważący około 300-400g wkrótce ujży światło dzienne i rower na dobrym osprzęcie nie powinien przekroczyć 10 kg.

24-11-2002

Oto kilka zdjęć nowej kierownicy zintegrowanej z karbonowym mostkiem. Całość waży 200g i jest przeznaczona do Velokraft Racera (zob. wyżej). Kierownica jest z aluminium. Natomiast zintegrowany z nią mostek węglowy ma kilka plusów nad ewentualnym duralowym zamiennikiem: -brak słabych punktów (spawów) -ścianka jest grubsza tylko tam, gdzie musi ze względu na duże siły, więc nie ma wagi bezużytecznej. Dla porównania - sam mostek w Baronie Optimy waży 300g.


11-01-2003

Widok widelca jednostronnego Veokraft Stiletto.


30-01-2003